Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

Hvordan du får mest muligt ud af dine mobile medarbejdere

Del via:
staples

En bevægelse mod mobilt arbejde er en tydelig tendens i dagens kontormiljø. Arbejdsgivere, der gerne vil tiltrække de bedste og dygtigste, skal være opmærksomme på dette, når de planlægger en konkurrencedygtig fremtid.

"Work Smart, Work Mobile", en hvidbog udgivet af Leitz, der er leverandør af kontorprodukter, fremhæver, at mange medarbejdere i dag ikke tænker på arbejde som noget, man bevæger sig hen til, men som noget, der kommer til en. Det handler om meget mere end blot at arbejde hjemmefra, det handler også om at arbejde på farten. 

At gribe den mobile ændring betyder, at dine medarbejdere føler sig mere kompetente og engagerede i deres roller, og at de får skabt en god balance mellem arbejde og familieliv. Og mobile medarbejdere vil også kunne tage sig af dine kunders behov langt mere effektivt.

Her er nogle af de vigtigste områder at fokusere på:

Er du leder for eksterne medarbejdere

Selvom du stadig skal holde øje med medarbejderne, skal du også have tillid til dem. Det er vanskeligt at lede medarbejdere, der er på farten, så du er nødt til at implementere en anden ledelsesstil i forhold til dem, der arbejder på kontoret. Giv dem en vis grad af fleksibilitet i deres arbejdsbyrde, og tal med dem dagligt (det kan være en telefonsamtale eller blot en e-mail) for at få dine medarbejdere til at føle sig mere selvtilstrækkelige. Trods den ekstra frihed er du stadig nødt til at sikre, at de ved, hvem der er chef– hvis deres arbejde ikke er i orden, eller de er bagud med deadlines, så er du nødt til at fortælle dem det. Vær deres leder på afstand, men vær parat til at tage hånd om situationen, hvis det er nødvendigt. 

God kommunikation

Der er ingen grund til, at medarbejderne skal være lige foran dig for at du kan have kontakt med dem. Ved at opfordre til brug af chatprogrammer, såsom Skype eller Lync, kan du ikke kun holde øje med, hvad der foregår, men du kan også skabe forbindelse mellem medarbejderne, så de kan samarbejde og udveksle idéer.

Rapportering

En hurtig, daglig opdatering af, hvad dine medarbejdere har lavet, eventuelle vanskeligheder eller succeser, de har oplevet, er en god måde at holde kontakten og holde øje med din mobile arbejdsstyrke. Det kan følges op af et ugentlig halv times Skype- eller Facetime-møde, hvis du og din medarbejder ikke er samme sted i løbet af ugen.

Ændring af kontormiljøet

At gribe den mobile bevægelse og opmuntre dine medarbejdere til at få mest muligt ud af en ny måde at arbejde på, er ikke ensbetydende med at åbne kontordørene og bare lade medarbejderne løbe. Arbejdsgivere, der værdsætter innovation og kreativitet, omdanner miljøet på kontoret og skaber uformelle områder, hvor medarbejdere kan mødes og udveksle idéer. 

Fantastiske it-løsninger

For at få mest muligt ud af en arbejdsstyrke, der er ofte ude i marken, er du nødt til at investere i teknologiske værktøjer, der giver medarbejderne mulighed for at udføre deres arbejde effektivt. Virksomheder, som f.eks. BT, der allerede tidligt opfordrede til mobilt arbejde, sørger hele tiden for at have innovative it-løsninger, der understøtter deres mobile medarbejdere.

Sikkerhed

Enhver arbejdsgivers mareridt er tab eller tyveri af data, og det kan være vanskeligt at passe godt på fortrolige papirer, når dine medarbejdere er "derude" med mobile enheder fuld af uvurderlige oplysninger. Overvej at få en administreret løsning til dine mobile enheder med software, sikkerhed og kryptering, der opdateres centralt, for at fjerne denne kilde til stress. Staples Advantage tilbyder komplette løsninger til dette.

Omhyggelig planlægning, en lille investering og en ændring i tankegangen af, hvordan medarbejdere arbejder bedst muligt, giver dig mulighed for at få mest muligt ud af din mobile arbejdsstyrke.

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form