Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Den skræmmende sandhed om kontorhygiejne

Overtag styringen af din arbejdsplads med disse 4 tips

Del via:

Ja, så er det tid til den store forårsrengøring. Men heldigvis har du ansat rengøringspersonale til din virksomhed, ikke? En, der kommer med et pust af frisk luft til kontoret hver uge. Fantastisk. Men kan du huske de hårde kontraktforhandlinger? Og dit fokus på kun at betale for det allermest nødvendige?

Yndlingssteder for bakterier

På en computermus er der tre gange så mange bakterier som på et toilethåndtag. Tre gange så mange! Men det er ingenting sammenlignet med de øvrige steder, hvor bakterier trives. Vidste du det?

  • Det gennemsnitlige arbejdsskrivebord er faktisk 400 gange mere beskidt end et gennemsnitligt toiletsæde. Chokeret? Der er faktisk omkring 10 millioner bakterier, der lever på skrivebordet.
  • Cirka 80 % af almindelige infektioner overføres ved berøring. Det betyder at bakterier sandsynligvis spredes, hver gang du rører noget på kontoret.
  • På et gennemsnitligt computertastatur er der omkring 7500 bakterier, og 11 % af alle kontormedarbejdere gør dem aldrig rent! Mindre end halvdelen rengør deres tastatur mindre end én gang om måneden. Det påstås, at virustyper som influenza kan overleve på den slags overflader i op til og nogle gange endda mere end 24 timer!
  • Så din telefon, dit tastatur og din mus er de mest almindelige steder for bakterier? Og alle andre ting du bruger mest hele dagen ...

Ups! Er du sikker på, at alt dette indgår i din rengøringskontrakt?

De uundværlige produkter til forårsrengøring

Lad os hjælpe dig med at blive mere effektiv.


Bestil rengøringsmidler

Start i dag, og udløs en sand rengøringsrevolution!

Her kommer den gode nyhed: Du kan gøre noget ved det! Og kan du forestille dig en bedre start end den store forårsrengøring?

1. Kommuniker fakta

Ikke alle dine kolleger er bevidste om de ubehagelige fakta om deres eget skrivebord. Det skal ændres! Start en kampagne, fortæl om disse fakta, og sørg for, at alle ved, at kontoret danner grobund for hoste, snøfteri og infektioner. At skrive en enkelt e-mail for at påpege dette er ikke nok for at undgå smitte på kryds og tværs. Kontorhygiejne kræver løbende opmærksomhed – ikke kun under den store forårsrengøring. Kræv, at emnet får regelmæssig opmærksomhed i dine nyhedsbreve, få trykt oplysende plakater, og kom med nye fakta. Hele tiden.

2. Kom med løsninger

Folk med rodede skriveborde er geniale: de er kreative, åbne for idéer og de opnår gode resultater med deres kolleger. Genial eller ej, et rodet skrivebord er et fareområde for (gen)infektion for dig og dine kolleger. Derfor er rene borde det næste skridt til en sund arbejdsplads: heldigvis, ikke? Motivér dine kolleger ved at sørge for:

  • (aflåselig) opbevaringsplads;
  • en skraldespand og aftørringspapir til hvert bord;
  • en personlig kalender, der minder folk om ugentlig rengøring;
  • og egnede rengøringsmidler.

Og sidst men ikke mindst: Vind over influenzaen med en fleksibel tilgang til hjemmearbejde. Undgå dominoeffekt!

3. Øget inddragelse af kolleger

Vidste du, at 1 ud af 10 medarbejdere mener, at deres helbred er i fare på grund af dårlig hygiejne på arbejdspladsen? Så meget desto mere grund til at gøre folk i rengøringshumør i dag! Aktivér dine kolleger til at medvirke til bedre kontorhygiejne ved at starte en rent bord-konkurrence eller opmuntre til sunde vaner, såsom rene borde, ugentlig oprydning, ingen mad ved bordet og regelmæssig håndvask. Det lyder enkelt!

4. Se nærmere på rengøringskontrakten

Kan du huske præcis, hvad der er aftalt i kontrakten? De steder, der har det højeste gennemsnit af bakterier, bliver mærkeligt nok ofte glemt i rengøringskontrakten. Det er vist tid til en opdatering! Så evaluer kontrakten. I hvilket omfang opfylder den stadig dine behov? Er de aktuelle behov tilstrækkeligt dækket ind nu? Er følgende områder omfattet?

Virksomheder, der prioriterer de ansattes velfærd, har lavere sygefravær, højere produktivitet og lavere personaleomsætning. For alle vil jo gerne have et rent og sundt arbejdsmiljø, ikke?

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form