Staples Business Advantage

Hvordan ville dit kontor se ud uden sundhed og sikkerhed?

Del via:
Staples_article

Der er ingen tvivl om, at sundhed og sikkerhed har fået et dårligt ry i de seneste år, hvor mange har gjort grin med den overforsigtige kontrol. Men ligesom meget andet er sundheds- og sikkerhedsreglerne, samt årsagerne bag dem, rimelige og gavner alle på forskellige måder.

En af de bedste måder at finde ud af, hvordan sundhed og sikkerhed er en ven og ikke en fjende, ville være at forestille sig et kontor hvor der ikke findes nogen regler, og hvilke konsekvenser dette ville have på arbejdsgivere og ansatte.

Arbejdsforhold

Der er et stort antal direktiver fastsat af EU-OSHA, den Europæiske Unions informationsagentur for sikkerhed og sundhed, der skitserer lovgivningen vedrørende arbejdsvilkår. Disse dækker alt fra ergonomiske direktiver til eksponering for fysiske farer, samt håndtering af risici såsom farerne ved løfte tunge ting forkert. 

Uden disse, og mange andre sikkerheds- og sundhedskrav, ville dit kontor være et meget anderledes sted at arbejde. Ved ikke at sørge tilstrækkeligt for personalets velbefindende, kunne sygefraværet i England stige til mere end det nuværende niveau på 27,3 millioner, som er anslået fra 2014-15. Dette kan selvfølgelig have en stor indvirkning på din organisations produktivitet og profit. 

Arbejdstider

Der er implementeret strenge regler med hensyn til antallet af arbejdstimer, som ansatte kontraktligt er forpligtet til at arbejde, og ingen må tvinges til at arbejde mere end 48 timer pr. uge, medmindre de skriftligt er blevet enige om at gøre dette. Der er også regler for timer mellem arbejdsskift og obligatoriske pauser mellem lange arbejdstimer, samt regler for betalt ferie, som ansatte skal have. 

Hvis disse regler ikke var gældende, og ansatte ikke havde nogen grænser for hvor lang tid de skulle arbejde hver dag, ville de blive umotiverede og flere ulykker ville opstå, simpelthen fordi de ville være for trætte til at følge de normale sikkerhedsprocedurer.

Organisationens omdømme og rentabilitet

Hvis der slet ikke var fokus på sundhed og sikkerhed, ville organisationens omdømme og rentabilitet sandsynligvis blive påvirket. Personalet ville begynde at sige op, hvis de følte, at de ikke arbejdede i et sikkert miljø, hvor arbejdsgiverne var opmærksom på deres trivsel. Hvis dine manglende evner til at fastholde dit personale blev offentligt kendt, kan det skade muligheden for at finde medarbejdere i fremtiden. 

Ansatte der har været uheldig med at blive skadet under arbejdet, kan potentielt sagsøge din organisation i håb om at få en erstatning - hvilket er skadeligt for både dit omdømme og din økonomi. Derudover er der bøder, som du skal betale for at bryde sundheds- og sikkerhedsreglerne, hvilket sandsynligt ville blive offentliggjort. Inden længe kunne det godt blive umuligt at fortsætte driften.

Alt i alt giver sundheds- og sikkerhedsreglerne rigtig god mening, og er med til at beskytte både organisationen og de ansatte – og det er noget som alle gode arbejdsgivere bør følge til punkt og prikke uden tøven.

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form