Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

Få kunderne til at huske din virksomhed uden at sprænge budgettet

Del via:
  • Edding

I dag tilbringer vi en stor del af vores tid foran skærmen. Vi bliver bombarderet med mails og betaget af hjemmesider, og vi kan handle online helt uden at have kontakt med andre mennesker. Det siges, at 80 % af en virksomheds indtægter kommer fra 20 % af de eksisterende kunder, men uden den menneskelige kontakt kan selv trofaste kunder forsvinde.

Kundernes følelser styrer deres adfærd. Virksomheder, der bruger kreative måder til at skabe en følelsesmæssig relation, adskiller sig ikke blot fra deres konkurrenter, der er også større sandsynlighed for, at de har tilfredse, tilbagevendende kunder.

Her er to økonomiske og IT-venlige ideer, der kan bringe et smil på dine kunders læber til jul og ved andre højtider. Og endnu bedre: Du får mulighed for at være lidt kreativ i stedet for at sidde foran computeren.

Ide 1: Skriv et takkekort
Kan du huske, hvor værdsat du følte dig, sidste gang du fik et håndskrevet brev eller kort? At vide at nogen har taget sig tid til at skrive, når de lige så godt kunne have smidt en mail eller ladet helt være med at gøre noget, gør et stort indtryk i denne elektroniske tidsalder. Forskningen viser, at det rent faktisk er tanken, der tæller.

At sende en personlig tak til kunder, der har støttet din virksomhed, handler ikke kun om at øge omsætningen – en klog virksomhed sætter oprigtigt pris på sine kunder.  Den bedste måde at gøre det på? En håndskrevet besked. Det lyder måske lidt retro, men du gør nogen utroligt glad, og det koster kun lidt brevpapir og porto.

Her er et par tips til det perfekte takkekort:

1. Brug altid brevpapir af høj kvalitet – mindst 120 g brevpapir eller 300 g postkort eller gavemærkater i silk-kvalitet.

2. Vær omhyggelig, når du vælger pen. Der er helt fint med en almindelig kuglepen, men hvis du vil imponere din modtager, så overvej at bruge en markerpen af god kvalitet, fx  edding 750 eller edding 751. De er blanke, hurtigtørrende og slidstærke og fås i 14 flotte farver, bl.a. festlig sølv og guld, så du virkelig kan slippe kreativiteten løs. Hvis du vil sende andet end blot et brev eller kort, fungerer de også på bestrøget papir, glas, metal, træ, keramik og plast. De er dækkende selv på mørke overflader eller mørkt papir. Skab kontrast mellem blækfarve og farven på overfladen for at give din besked maksimal effekt.

3. Stav din kundes navn rigtigt, ellers bliver vedkommende mere irriteret end glad.

4. Forklar, hvorfor du skriver, og gør det personligt, så vedkommende ved, at din besked er til lige netop ham eller hende. Det er ikke et salgsbrev, så lad være med at vedlægge en rabatkupon eller bede om noget til gengæld.

5. Skriv kort og præcist, så modtageren ved, at du er oprigtigt taknemmelig for at have vedkommende som kunde. Det er fint at være personlig, men husk, at humor kan misforstås.

6. Din håndskrift bør kunne læses, men det gør ikke noget, hvis den ikke er perfekt – en realistisk og almindelig håndskrift skaber faktisk det venlige, uformelle indtryk, du er på jagt efter.

7. Når du er klar, så læs din besked omhyggeligt igennem, og bed derefter en anden om at tjekke den for fejl. Så får du også at vide, om din håndskrift er nem at læse!

Det kan godt betale sig at gøre det til en vane at skrive personlige beskeder. Alle kan lide at føle sig værdsat, uanset hvilket tidspunkt på året det er. Og denne ide kan selvfølgelig også bringe et smil på dine forretningspartneres, venners og kollegers læber – ikke kun dine kunders. Hvis du for eksempel for nylig har fået hjælp af en kollega, hvorfor så ikke skrive en besked til vedkommende og fortælle, at du virkelig sætter pris på det?

Ide 2: Skriv på dine vinduer
Selvfølgelig shopper folk ikke kun på nettet, og intet slår pulsen på en travl gade. Der er masser af indtryk, som kæmper om de forbipasserendes opmærksomhed, og her kan det endnu engang være det personlige, der få dem til at stoppe op. Det gælder også for kontorer – man kan virkelig engagere medarbejdere ved at tilpasse omgivelserne i virksomheden.

Uanset om man vil fejre årstiden eller offentliggøre et lynudsalg, så tilpas konferencelokalet, butiksvinduerne eller menuskiltene for at formidle et tilbud, der er svært at modstå.

Her får du et par tips:

1. Kridtpenne – chalk markers - som edding 4090 og edding 4095, i festlige farver koster ikke så meget, og de er en nem måde at få din butik eller din arbejdsplads til at skille sig ud, uden at du er nødt til at fedte rundt med lim eller maling. Med det vandbaserede flydende kridt kan du tegne og skrive på alle ikke-porøse overflader, både glas, tavler eller spejle – ja, rent faktisk over alt, hvor man kan forestille sig, at kunder eller kolleger kunne finde på at kigge hen.

2. Slip kreativiteten løs med flotte billeder og iøjnefaldende farver, men lad være med at overdrive. Et skilt eller design, der er for indviklet, skræmmer folk væk. Ofte fungerer det lige så godt med en enkelt farve, som i fx et snelandskab. Men vær omhyggelig, når du vælger farver – det siges, at farver påvirker købsbeslutningen.

3. Hvis du vælger at bruge ord, så sørg for, at de kan læses, og at de er stavet rigtigt. Citater eller fascinerende fakta er ofte populære.

4. Skriv dit budskab i øjenhøjde, så der er størst sandsynlighed for, at det tiltrækker potentielle kunder eller påvirker dine kolleger.

5. Skift dit design eller budskab ud med jævne mellemrum for at bevare dets gennemslagskraft. Hvis du har brugt en kridtpen, kan du bare tørre den af med en fugtig klud. Hvis du vil skifte julens snefnug ud med f.eks. forårsblomster, så er det nemt at gøre.

Uanset hvad du beslutter dig for at gøre, så får du stor gennemslagskraft for små penge, når du gør din markedsføring personlig.

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form