Alle virksomheder er på udkig efter en måde at opnå en konkurrencemæssig fordel på, men nogle gange er det nemt at overse de simple ting - som organisering - selvom de kan have den største effekt. Struktur og systemer er jo søjlerne, der holder sammen på enhver succesfuld virksomhed, og hvis de implementeres korrekt, vil de gøre det muligt at være strategisk, pleje medarbejderne og opleve vækst.
Derfor har vi for nylig spurgt 1.000 britiske kontorchefer, der er ansvarlige for den daglige drift af virksomheder som din egen, for at finde ud af, hvordan de har nået deres mål og målsætninger. Måske er det ikke overraskende, at næsten tre fjerdedele (74 %) af de adspurgte svarede, at organisering er en central prioritet på en arbejdsplads, fordi det hjælper med en lang række dagsordener, herunder rekruttering, kunderelationer, varemærkebevidsthed, lønsomhed og vækst.
Men hvilke værktøjer er de bedste til at opfylde disse mål? Vi kiggede nærmere på det og kan afsløre de vigtigste produkter, som kontorchefer mener vil hjælpe dig med at opnå mere i 2018.
1. Notesbøger
Notesbøger - de gode kommunikatorer - kom på en tredjeplads i vores undersøgelse, med 27,9 % af adspurgte, der mener, at notesbøger er særligt nyttige ved ansættelser og til ekspansion, da kontorchefer bruger dem til at nedskrive tanker om potentielle nye ansættelser og virksomhedsplaner. Fra projekt til gennemførelse er det i den simple notesbog, at du noterer alt, hvad du foretager dig, lige fra dine mødenotater til første udkast til en salgstale.
2. Filer og mapper
>Ifølge 26 % af de adspurgte er filer og mapper en afgørende forudsætning for et effektivt kontorsystem. Virksomheder er nødt til at holde styr på kunder, opkald og eventuelle klager, som uden orden og struktur i et godt arkiveringssystem kan være totalt kaos. 40 % af de adspurgte fremhæver også overskuelige arkiveringssystemer, der gør det let for folk at finde og henvise til nyttig forretningsdata, hvilket giver en betydelig stigning i personalets viden.
3. Skrivebordsordnere
Skrivebordsordnere holder orden for dig, der hvor det er vigtigst - på dit skrivebord. Disse ubesungne helte blev stemt ind på andenpladsen med hele 28 % af de adspurgte, der svarede, at de sparede dem kostbar tid ved at hjælpe med at holde styr på alle deres skrivebordsting.
4. Skrivebordskalendere
22 % af de adspurgte i undersøgelsen mente, at skrivebordskalendere er med til at styrke produktivitet og effektivitet, da de fungerer som en daglig påmindelse om alle relevante datoer og kommende deadlines og effektivt hjælper ansatte til at prioritere opgaver, planlægge deres arbejde og sikre, at målene nås til tiden.
5. Smartphones
Smartphones blev betragtet som den væsentligste drivkraft for virksomhedens effektivitet og produktivitet af 44 % i vores undersøgelsesgruppe, fordi medarbejdere kan holde styr på deres projekter online, uanset hvor de er. Ikke nok med at de giver medarbejderne mulighed for at holde styr på e-mails fra kunder og kolleger, så fjerner de også behovet for en separat mobiltelefon, lommeregner, kalender og adressebog.
Mens de så på kontorartikler, der øger produktiviteten, bad vi også deltagerne om at afsløre, hvilke mål effektiv organisering kan hjælpe dem med i 2018:
De positive virkninger af at holde orden på arbejdspladsen kan ikke understreges nok - og at dømme efter resultaterne af vores undersøgelse er næsten tre fjerdedele af virksomhederne enige om, at det bidrager til at opfylde deres mål for 2018.
Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:
(+45) 70 130 131
Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest