Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

De kommunikationsmæssige udfordringer, som mobile medarbejdere står over for i hverdagen

Del via:
  • Plantronics

Medarbejdere i dag er ikke længere lænket til skrivebordet fra otte til fire (eller længere), mandag til fredag. Ifølge Plantronics nylige undersøgelse, 'Mobile Collaboration Survey', siger otte ud af ti ansatte, at deres virksomheder giver mulighed for at arbejde fleksibelt og mobilt.  

Men selvom muligheden for at arbejde hvor som helst og når som helst kan øge medarbejdernes produktivitet og effektivitet – for ikke at tale om engagement – giver det også nogle udfordringer, især for it-medarbejderne.

En anden undersøgelse, som Spiceworks har gennemført for Plantronics, med deltagelse af 400 amerikanske it-fagfolk fandt, at 60 % mener, at deres arbejdsplads ikke forstår de udfordringer som mobile medarbejdere, der stadig har brug for at arbejde sammen med hinanden, uanset hvor de befinder sig, står over for. Som følge heraf skal it-afdelingen både håndtere et øget antal support-henvendelser fra mobile medarbejdere – 92 % af mobile medarbejdere ringer til it-afdelingen, når de har tekniske problemer – samtidig med at de kæmper med at skaffe det bedste udstyr til dem, så de kan arbejde effektivt. Blandt de adspurgte i undersøgelsen har 44 % oplevet en øget henvendelse om support fra mobile medarbejdere i løbet af de sidste to år, og 53 % forventer, at denne tendens vil fortsætte de næste to år.

Ifølge undersøgelsen er de mest afgørende tekniske problemer for de mobile medarbejdere følgende:

• Ustabil internetforbindelse (49 %)
• Baggrundsstøj ved opkald (28 %)
• Forstyrrelser (16 %)

Mobile medarbejdere er stærkt afhængige af collaboration-værktøjer, og benytter sig gennemsnitligt af tre af slagsen, som alle kræver visse brugerfærdigheder for at maksimere deres potentiale. De mest brugte værktøjer omfatter Skype for Business, GoToMeeting, Dropbox, Skype og WebEx. På trods af dette er det kun 50 % af it-fagfolkene, der tilbyder vejledning i, hvordan man optimerer oplevelsen ved at arbejde mobilt.

Undersøgelsen belyser også små virksomheder. Disse virksomheder understøtter deres mobile medarbejdere ved at tilbyde dem:

• Dataplan for mobiletelefon
• Adgang til mobilinternet/hotspot
• Headset til bærbar computer/mobilenhed (76 % af virksomhederne har købt professionelle headsets, hvoraf halvdelen kommer fra Plantronics)

• Internetadgang i hjemmet 

Mobile arbejdspladser er uden tvivl vejen frem for små virksomheder. Ved at forsyne medarbejderne med de rigtige mobile enheder, samt give mulighed for at gå online overalt og med vejledning om den bedste praksis, kan virksomhederne give medarbejdere, som er meget væk fra virksomheden, en følelse af at de aldrig er langt fra kontoret.

Hvilke udfordringer står vor tids medarbejdere overfor, og hvilke løsninger findes der? Måden vi arbejder på ændrer sig. Øget mobilitet og samarbejde betyder, at der opstår en bredere vifte af arbejdsformer. Samarbejde handler om at arbejde sammen om at løse en opgave, og det kan kun lade sig gøre, når medarbejdere har mulighed for at udveksle idéer, meninger og information – altså, når de kan kommunikere med hinanden.      

Undersøgelsen har ligeledes givet et vigtigt indblik i medarbejdere, der er afhængige af teknologi for at kunne arbejde mobilt. Vi fandt frem til, at disse er inddelt i tre hovedtyper: Flexi Worker (fleksible medarbejdere), Road Warrior (professionelle på farten) og Connected Executive (tilsluttede ledere)

Fleksible medarbejdere (Flexi Worker) 
Fleksible medarbejdere kan arbejde fra en fast arbejdsplads, men oftere bevæger de sig rundt på kontorer og mellem forskellige kontorer. Derudover tager de ofte arbejdet med hjem. De skal tilpasse sig forskellige arbejdsmiljøer og håndtere forskellige niveauer af baggrundsstøj og forbindelse. Disse medarbejdere står overfor udfordringer såsom baggrundsstøj under et opkald eller at skulle samarbejde med kolleger, de ikke er fysisk tæt på. Samtidig står de udenfor informationsstrømmen, når de ikke arbejder på kontoret. 

Vores løsning til de fleksible medarbejdere er:
Voyager Fokus UC, Stereo Bluetooth-headset til både pc- og mobilopkald, med avanceret støjreducering og fyldig stereolyd.

Professionelle på farten (Road Warrior) 
Uanset om de er på vej til et salgsmøde, ved at reparere en kundes udstyr eller er på vej til en konference eller udstilling, er disse medarbejdere altid på farten. Forbindelsen kan være en udfordring, både når de rejser og er hos kunderne. Et af deres største problemer er, at de ikke har kontrol over baggrundsstøjen. De står derfor, blandt andet, overfor kommunikationsmæssige udfordringer, når støj eller dårlig forbindelse gør det svært at forblive opkoblet, når de er på farten. 

Vores løsning til de professionelle på farten er:
Voyager 5200 UC, Bluetooth-headset med den mest avancerede, adaptive støjreducering og WindSmart®-teknologi, der eliminerer forstyrrende lyde, så du kan høres klart og tydeligt, uanset hvor du befinder dig.

Leder e (Connected Executive) 
Disse centralt placerede beslutningstagere er ofte involverede i vigtige møder. De er afgørende aktører i at løse store problemer og skaber muligheder på højt plan. En defekt forbindelse eller forældede oplysninger har derfor stor indflydelse, ikke kun på deres produktivitet, men også på virksomhedens image. Disse ledere står overfor udfordringer såsom at bevare forbindelsen på tværs af alle enheder, at høre og blive hørt på et opkaldsamt baggrundsstøj. 

Vores løsning til ledere er:
Savi W740, det trådløse system som giver medarbejderne mulighed for at lytte og kommunikere samtidigt på både deres pc og bordtelefon, hvilket giver fuld mobilitet på kontoret.

Et samarbejde med Plantronics handler om mere end blot at anskaffe headsets.
Vi giver en omfattende garanti på alle vores produkter. Besøg www.plantronics.com/warranty for flere detaljer.

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form