Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

Fire måder at stoppe kaos i køkkenet på kontoret

Del via:
  • Staples_article

Medarbejdere, der ikke tørrer spildt mælk op, eller efterlader teposer i vasken – takt og tone i køkkenet på kontoret er ofte genstand for debat på mange arbejdspladser. AppliancesDirect.co.uk har undersøgt området og kunne konstatere, at ud af 1.000 britiske kontormedarbejder, der deltog i undersøgelsen, har 67 % i løbet de seneste 12 måneder været uenige med kolleger på grund af køkken og opvask.

De fleste medarbejdere har de bedste intentioner, når det kommer til køkkenhygiejnen, men der er altid nogle medarbejdere, som ikke interesserer sig for, hvordan de efterlader kantinen. Så før der går rygter på kontoret om, hvem det var, der efterlod en beskidt mikrobølgeovn, kan du prøve at indføre en række køkkenregler, som alle skal følge.

 

1.     Gør det officielt

Det handler om mere end blot almindelig høflighed, når man rydder op efter sig i de fælles kontorområder. Køkkenborde med pletter fra te og kaffe giver ikke kunder eller besøgende det bedste indtryk. Det er derfor vigtigt, at der er regler, så alle medarbejdere er klar over, hvilken tilstand de forventes at efterlade kantinen i.

Det kan f.eks. være at skylle vasken efter brug, ikke efterlade tebreve på bordene og være opmærksom på, om der er for gammel mad i køleskabet.

 

2.     Vær beredt

Du skal have alle nødvendige rengøringsartikler inden for medarbejdernes rækkevidde, så det er nemmere at overholde de gældende regler om rengøring. Hvis nogen spilder noget, bør der være papirhåndklæder for at undgå en potentiel risiko for, at nogen glider.

I områder som håndvasken, opvaskebakken og mikrobølgeovnen kan der samle sig madrester og bakterier, og mug kan sprede sig. En undersøgelse foretaget af adeptcleaning.co.uk viste, at områder, hvor medarbejderne tilbereder og spiser deres mad er det område hvor der er flest bakterier, så det er en god idé at have antibakteriel rengøringsspray tæt ved for at bekæmpe dette.

 

3.     Vær tydelig

Nogle gange er regler alene ikke nok. De kan ende i bunden af indbakken eller blive glemt. Det er derfor vigtigt med skilte, der beskriver de vigtigste punkter i køkkenet eller kantinen. Hvis de ser professionelle ud eller måske endda er lidt underfundige, kan påmindelser og skilte være en stor hjælp til at minde alle om reglerne.

 

4.     Gør alle ansvarlige

Det betyder noget for alle, om de spiser i et rent eller beskidt køkken. Ved at sætte fokus på tilfælde, hvor reglerne er blevet overtrådt – anonymt – vil medarbejderne begynde at forstå, at den slags ikke går ubemærket hen. Eksempler på dette kan være at sende billeder rundt af beskidte kopper, der er efterladt på bordene eller madrester i hele mikrobølgeovnen, der ikke er blevet rengjort. Det er ikke hensigten af udstille nogen, men det er for at få dem til at indse, at renlighed er noget, som virksomheden mener alvorligt. Dette burde få medarbejderne til at stoppe op og tænke over, om de gør deres del, og hvis ikke, hvor de kan lave forbedre sig.

At holde køkkenet og kantinen på kontoret ren er til gavn for alle, der arbejder der. Ved at indføre enkle, men effektive regler, kan du hjælpe alle medarbejderne med at blive gladere og ikke føle, at de spiser eller drikker i et beskidt miljø.

Få mest muligt ud af dit kontors kantine ved at besøge siden Løsninger til fødevarer og pauserum, hvor du kan få alt at vide om vores tilbud og udvalg. Du kan også downloade vores Vantage Point Magazine, hvor du kan få mere at vide om, hvordan du sikrer, at dine medarbejdere er glade og produktive.

Del via:

Fortsæt med at læse

FÅ GRATIS UDGAVE AF VANTAGE POINT

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form