Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

Er dine medarbejdere i form til arbejdet?

Del via:
  • Fellowes - work better

Over halvdelen (56 %) af alle europæiske medarbejdere går i øjeblikket på arbejde, selvom deres præstation påvirkes negativt af arbejdsrelaterede helbredsproblemer. Næsten en tredjedel (29 %) af arbejdstagere indrømmer desuden, at de har overvejet at skifte arbejde på grund af den negative indflydelse, deres arbejdsmiljø har på deres sundhed.

Sygefremmøde er det nye sygefravær
Medarbejdere, der møder syge ind på deres arbejdsplads, har ofte gode intentioner, men de bidrager i virkeligheden til den stigende sygefremmødetendens ("presenteeism"), der er på fremmarch i Europa. Når en medarbejder møder ind på arbejdspladsen, men ikke er i stand til at udføre sine arbejdsopgaver ordentligt, går det ud over deres produktivitet. Når ansatte, der stadig føler sig sløje, møder frem på jobbet og udfører mangelfuldt arbejde i stedet for at tage fri og blive helt raske, forlænges deres sygdomsperiode ofte. Dette har ikke kun en negativ indvirkning på kvaliteten og mængden af deres arbejde, men påvirker i sidste ende også virksomhedens overordnede præstation.

Ifølge undersøgelser foretaget af Fellowes lider 33 % af alle europæiske medarbejdere regelmæssigt af rygsmerter og 31 % af nakkesmerter, der er direkte resultater af måden, de arbejder på. Desuden fremhævede ikke mindre end hver femte medarbejder vægtproblemer og hver tiende forhøjet blodtryk som følgevirkninger af mistrivsel på arbejdspladsen.

Når disse sundhedsproblemer analyseres, bliver det tydeligt, at der i mange virksomheder mangler fokus på gode arbejdsprocedurer. Nogle af de væsentligste dårlige arbejdsvaner, som medarbejderne identificerede, var: at sidde med en dårlig holdning ved skrivebordet (49 %), ikke drikke nok vand i løbet af dagen (41 %) og at sidde for længe uden at holde pauser (41 %).

Fra ledelsens side er det nødvendigt med en forebyggende fremfor en helbredende tilgang.

Sygefremmøde er et stigende problem for virksomhedsledere. I undersøgelsen udpegede topledere forbedring af arbejdsmoral (48 %), højere produktivitet (45 %) og en sundere arbejdsplads (38 %) som deres topprioriteter. På trods af dette er kun 47 % af medarbejderene imidlertid klar over, at deres arbejdsgivere aktuelt tilbyder helbreds- og trivselstiltag, der har til formål at tackle disse indsatsområder. Derudover mener næsten halvdelen (43 %) af Europas erhvervsaktive befolkning ikke, at deres arbejdsgivere gør tilstrækkeligt for at varetage deres generelle trivsel.

 

Arbejdsgivere bør adressere dette stigende problem og implementere en langsigtet og forebyggende tilgang til usunde arbejdsprocedurer fremfor at ty til mere taktiske og "hurtige løsninger". Når 54 % af medarbejderene udtaler, at de ville blive på deres arbejdsplads i længere tid, hvis der blev gjort mere for at varetage deres trivsel, og 58 % samtidig udtaler, at deres arbejde ville være af en højere kvalitet, synes løsningen på produktivitetspuslespillet at ligge ligefor. Dette er et væsentligt incitament for arbejdsgivere med skrivebordsbaserede medarbejdere til at fokusere på de helbredsmæssige følgevirkninger ved skrivebordsbaseret arbejde – og dermed bane vejen for gladere, mere engagerede og i sidste ende mere produktive medarbejdere.

Europæiske virksomheder taber allerede svimlende 73 mia. (€) årligt*1 på grund af sygefravær, så arbejdsgivere har ganske enkelt ikke råd til at ignorere følgevirkningerne af det stigende problem med sygefremmøde. Glade og sunde medarbejdere udfører et bedre stykke arbejde, hvilket har en så mærkbar indflydelse på resultatet på bundlinjen, at det ikke kan ignoreres. 

74 % af Europas topledere er af den opfattelse, at det tiltrækker bedre personale til deres virksomhed, hvis de tilbyder helbreds- og trivselsaktiviteter.

Foren arbejdsplads med trivsel vha. Fellowes 4 Zone Approach® i alle skrivebordsbaserede arbejdsmiljøer.

Som specialister i skrivebordsergonomi har Fellowes udviklet 4 Zone Approach® med henblik på et sundere arbejdsmiljø for skrivebordsbaserede medarbejdere. Denne tilgang udgør de ideelle retningslinjer til at sikre, at dine medarbejdere fastholder en god kropsholdning, når de arbejder ved et skrivebord – og er den perfekte introduktion til fordelene ved Fellowes' "top til tå"-løsninger.

Fellowes' ergonomiske ekspertløsninger er udviklet til at forhindre smerter og skader i forbindelse med skrivebordsarbejde og omfatter FIRA2-akkrediterede holdere til skærme og bærbare computere, rygstøtter, fodstøtter og håndledsstøtter med antibakteriel beskyttelse fra Microban®.

DET ER ET LOVKRAV: Arbejdsgivere er juridisk forpligtet3  til at foretage vurderinger af risici forbundet med skrivebordsarbejde og til at sikre, at deres ansatte kan arbejde sikkert og komfortabelt, uanset hvor de er.

Baseret på resultater fra Loudhouse Research bestilt af Fellowes 2017 (bortset fra 1. Loudhouse Research bestilt af Fellowes 2016)
2. FIRA International er en uafhængig ergonomisk rådgivning. Produkter med dette logo er akkrediteret i EU's sundheds- og sikkerhedslovgivning: BS EN ISO9241 / 1995 / Del 5; EF-direktiv 90/270 EØF og ændrer 2002.
3. EF-direktiv 90/270 / EØF

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form