Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Logo Staples

Hvorfor vi har investeret 50 millioner pund i fremtidens distribution

Del via:

NÅR det handler om bæredygtig innovation, nøjes vi ikke med at hjælpe vores kunder med at blive grønnere, vi udvikler konstant den måde, vi arbejder på, for at reducere vores påvirkning af miljøet. Derfor har vi investeret 50 millioner pund i et nyt superlager i Storbritannien. Som vores lead engineer Steve Smith forklarer, var det et intelligent valg.

Super smart warehouse written in white text on a green background with logo's

Med en solenergivæg til opvarmning af vand, et intelligent energibesparende belysningssystem samt et system til opsamling af regnvand til udskylning af kontorets toiletter og urinaler er der ingen tvivl om, at vores nye distributionscenter i Corby vil gør en reel forskel. 

Men de sidste to år har ikke kun handlet om at finde de mest moderne faciliteter med tilstrækkelig plads og mulighed for, at vores virksomhed i Storbritannien kan vokse, eller om at skabe et center af bæredygtige materialer bygget på stærke miljømæssige principper. Det har også været en mulighed for at ændre vores eksisterende systemer og investere i helt ny teknologi for at skabe et arbejdsmiljø til fremtiden. 

Robust planlægning og investering i det rette udstyr har betydet, at vi i dag opfylder kravet om nul affaldsdeponering på centeret i Corby - al vores emballage genanvendes (pressepap, plast, papir og metal), og alle ikke-genanvendelige materialer anvendes til brændstof.

Vi sparer på transport, emballage og affald med vores rummålingsværktøj, der forhindrer os i at sende "ren luft", da kasserne tilskæres til den mest passende størrelse for hver enkelt ordre. Når en ordre er mindre end vores mindste kasse, sender vi i kuvert. Hvis den er større, opfinder vi en skræddersyet forsendelses- og emballagemetode.

Alt er systemdrevet, og vi kører en fejlfri model via logfiler og vægtstationer, så vi bogstaveligt talt ikke kan begå en fejl, hvilket reducerer antallet af gentagne ordrer og returneringer, samtidig med at vores kunder er glade.

Effektivitet og trivsel er to hjørnesten i vores nye proces. Vores tidligere lagre, i mangel af et bedre udtryk, var mørke og snuskede og passede ikke længere til firmaets vision for, hvad vi ønsker at tilbyde vores kunder – hurtigere levering og et større udvalg – hvordan vi ønsker at drive vores forretning, og hvad vores medarbejdere fortjener. Distributionscenteret i Corby giver os mulighed for at være mere strømlinede, effektive og bæredygtige, og det giver samtidig medarbejderne en mere moderne og ergonomisk arbejdsplads.

Vi har en velfungerende kantine, der serverer varm mad fra kl. 7 til kl. 18, rekreative områder, et billardbord, tv, stilleværelse, etniske fællesrum og masser af naturligt lys.

Tilgangen til bæredygtighed i Staples har altid handlet om udvikling. At give kunderne mulighed for at købe miljøvenlige produkter eller reducere CO2-udledning og mindske emballage er alt sammen meget godt – men vi er også fokuserede på at give vores interessenter økonomiske og sociale fordele. 

Med hensyn til vores lagerdrift er dette måden, hvorpå vi kan fremtidssikre vores arbejdsprocesser, investere i vores medarbejdere og vælge de mest effektive systemer, der kan modstå tidens tand. Det handler om meget mere end at finde en attraktiv, lys og luftig bygning.

For vores distributører i Storbritannien var udfordringen at finde et sted, som ville give os mulighed for at samle tre eksisterende lagre – i Birmingham og Corby – på ét sted, hvor vi kunne vokse og opfylde vores CSR-mål. 

Det var også en stor prøvelse at ensrette vores systemer, da vi for første gang skal samle de to forskellige dele af virksomheden: Staples (forbrugerorienteret) og Staples Advantage (virksomhedsorienteret). 

Sammen med et team af specialister fra hele Europa udtænkte vi en plan med prognoser for, hvad der var brug for på det nye sted – fra antallet af paller til plads til vores produktlinjer. Herfra skulle vi finde den perfekte beliggenhed, og det blev hurtigt tydeligt, at vi havde brug for en eksisterende bygning, som var indflytningsklar.

Det var en stor mundfuld for os, da vi skulle få stedet til at passe til vores behov. Bygningen i Corby var et spekulationsbyggeri, der er bygget på en tidligere deponerings- og skrotplads. Det lå perfekt i forhold til vores personale i både Birmingham og Corby med nem adgang til motorvejen og stærke grønne forudsætninger. 

Men det var ekstremt udfordrende at finde et sted, der kunne opfylde alle behov, og de fleste indledende faser blev brugt på at gennemgå udformningen af alt fra lastestationer og stabling til transportteknologi og arbejdsstationer. Uanset om vi sammenlignede specifikationer for transportbånd eller automation, tog vi hensyn til langtidsholdbarhed – hvad holdbarheden er, og hvor rentable reparationer ville være. Det hele handlede om holdbarhed og oprettelse af roadmap til alle vores forskellige systemer, så vi på ethvert givent tidspunkt ved, hvornår der er behov for vedligeholdelse, opgraderinger og udskiftninger.

Nøglen til alt dette har været at se på vores sortiment, og hvordan vi bedst kan imødekomme kundernes ordrer, hurtigere. Vi kontaktede fem forskellige leverandører for at få et overblik over, hvordan hvert system fungerede, dets fordele og ulemper og særlige produktegenskaber. 

Vi sørgede for, at vores partnere havde samme værdier. Under udarbejdelsen af roadmap, ville vi f.eks. ikke bare installere det billigste og mest attraktive transportbånd - vi undersøgte effektiviteten, hvordan dets hidtidige ydeevne havde været, hvordan det kunne udvikles og opdateres i fremtiden, og hvordan vi kunne udvide og udvikle automationen uden at afbryde den igangværende drift.

Vi flyttede Birmingham-lageret som en del af fase 1 i oktober, og de seneste par måneder har handlet om at løse alle de naturlige begyndervanskeligheder, som man kan forvente, når man arbejder i så stor skala. Fokus har været på kunden og at minimere forstyrrelser. 

Siden starten af året er vi begyndt at se nærmere på virksomhedens nøgletal, såsom plukkehastigheder og arbejdsrutiner. Vi er nu ved at gøre klar til fase 2 – flytning af det gamle Corby-site til den nye bygning. 

Vi har haft drift i to tredjedele af lageret og planlægger at overtage resten af bygningen i 2017/18. Vi samarbejder med vores partnere om at finde ud af, hvordan vi kan forbedre, hvad vi gør nu, om vi kan reducere vores påvirkning af miljøet og forbedre arbejdsmiljøet for vores medarbejdere - vi stræber altid efter bedre måder at gøre tingene på.

Vores prioriteter er at følge med det nyeste i branchen, forske i nye måder at tænke på og innovative nye metoder, besøge andre virksomheder og lære af dem. Noget af det vigtigste, vi har lært fra fase 1, er, at det er afgørende at investere så meget tid som muligt i denne indledende fase, lave vores forarbejde og gennemgå alle detaljer, så vi kan sørge for, det hele hænger sammen. 

Denne gang har vi skullet tilpasse vores behov til en eksisterende bygning, men det ville se meget anderledes ud, hvis vi startede helt fra bunden. Hvis vi havde bygget en helt ny bygning, ville vi have ønsket endnu grønnere teknologi som f.eks. vedvarende energikilder (vindmøller eller solpaneler til at forsyne hele bygningen med strøm) - hvilket ville give mulighed for at tilbagesælge overskydende energi til det nationale elnet, eller måske endda forsyne anlæg i lokalsamfundet med strøm.

Når det drejer sig om bæredygtighed, ser vi gerne os selv som branchens pionerer og har ambitiøse årlige mål om at genanvende mere og reducere affald, nedbringe CO2-udledningen og nedskære elforbruget gennem en række målrettede kampagner. Det er derfor, vi har mere end 12.000 miljøvenlige produkter på markedet til vores kunder, og vi er altid på udkig efter måder at praktisere, hvad vi prædiker. 

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form