Til dem, der tror miljøbevidsthed blot er et spørgsmål om overholdelse af regler … tro om igen. I dag forventer kunderne, at I virkelig fokuserer på at reducere virksomhedens miljøpåvirkning. Der er en stor chance for, at de også bliver bedømt på dette af deres kunder.
Så virksomhedens miljøaftryk gør en forskel både for økonomien og miljøet, men også for medarbejdernes engagement. Nu til de gode nyheder: Jeres bidrag kan være enormt, når det drejer sig om rengøring, og I kan starte med det samme – det er tid til forårsrengøringen! Træf de bedste valg for jeres virksomhed, og få et bedre miljøresultat.
En vigtig opgave i alle virksomheder er at bidrage til en bæredygtig udvikling og overveje de miljømæssige konsekvenser af deres drift. Det er tid til at finde ud af, hvor miljøvenlig jeres virksomhed virkelig er, og om jeres miljøpolitik stadig overholder de seneste regler.
Ting, som jeres miljøpolitik bør omfatte:
I kan bruge jeres resultater fra det foregående år som et referencepunkt til at opstille mål. Sørg for, at I kan følge jeres fremskridt i løbet af året, så I kan overgå jeres tidligere præstation. Vil I vide mere om, hvordan man udarbejder en miljøpolitik? Dette er meget nyttig information!
En grønnere verden starter naturligvis med jer selv og jeres indsats for at reducere jeres påvirkning i bred forstand. Men hvis I virkelig ønsker at maksimere jeres resultater, bør I udvide indsatsen til hele forsyningskæden. Hvor grønne er jeres leverandører? Er de opmærksomme på deres egen påvirkning af miljøet?
Hvis jeres rengøringsfirma har deres egne kemikalier, hvor meget ved I så om dem? Start en dialog, og spørg dem:
Find ud af, om jeres leverandør opretholder den samme høje standard, som I selv gør, og skab mulighed for sammen at gøre forsyningskæden grønnere. Hvis jeres leverandør ikke er klar til dette, bliver I måske nødt til at spørge jer selv, om det er den rigtige samarbejdspartner til at realisere jeres vækstambitioner med.
Lad os hjælpe dig med at blive mere effektiv.
Det skal siges: USA er nummer et. Altså i det mindste når det kommer til rengøringsbranchen og deres miljøbevidsthed. Ifølge Green Cleaning Network rengør mellem 30-50 % af virksomheder i USA nu deres faciliteter med miljøvenlige kemiske rengøringsmidler eller rengøringsmidler uden kemikalier overhovedet.
Et område, der kan være let at overse inden for bæredygtighed, er brugen af rengøringsmidler. Disse er ofte langt fra miljøvenlige. Ikke kun i den måde de fremstilles på, men også pga. de kemikalier, de udleder til luften og vandet. Så næste gang I skal bestille rengøringsprodukter til virksomheden, skal I overveje følgende:
Det er muligt at finde et bredt udvalg af rengøringsprodukter, der er specielt udviklet til at være meget bæredygtige og miljøvenlige. Og de giver stadig fremragende resultater! For at opveje eventuelle resterende udledninger, som ikke kan reduceres eller afhjælpes yderligere, kan I søge efter alternativer som Easy on the Planet-programmet.
Etablering af ambitiøse mål om bæredygtighed plejer at skabe virksomheder, som har et produktivt arbejdsmiljø, hvor folk er stolte over deres arbejde, og som kunder, leverandører og partnere gerne vil samarbejde med. Start i dag, og gør jeres virksomhed (mere) miljøbevidst!
Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:
(+45) 70 130 131
Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest