Staples Solutions anvender cookies (samt andre lignende teknologier, som Facebook Pixels, beacons og Javascript) til hjemmesiden, for at forbedre hjemmesidens funktionalitet og brugervenlighed, til analysering af trafikken og marketings formål. Som følge heraf behandler cookies personlige data til forskellige formål. Læs mere om brugen af cookies på denne hjemmeside i cookie erklæringen. Læs mere om hvordan hjemmesiden behandler personlige data i vores persondatapolitik. Ved at klikke på ”OK” knappen, eller ved at bruge denne hjemmeside, giver du tilladelse til anvendelse af disse cookies.

Staples

6 måder, det kan gavne din virksomhed at blive miljøbevidst på

Del via:
  • Staples_article

Bæredygtighed er ikke længere kun et spørgsmål om præference eller god PR. Grundet den offentlige mening, som er i hastig udvikling, og ændringer i national lovgivning er bæredygtighed ved at blive en afgørende faktor for din virksomheds overlevelsesevne. Her er seks måder, hvorpå bæredygtighed kan forvandle dette buzzword til et udbytte for din virksomhed:

1. Forbedret brandimage og øgede konkurrencefordele
Forbrugerne er 58 % mere tilbøjelige til at købe din virksomheds produkter eller tjenester, når de ved, at din virksomhed er bevidst om sin indvirkning på samfundet og miljøet, siger forbrugerundersøgelser foretaget af The Natural Marketing Institute, som er en strategisk rådgivende partner, der opererer i 30 lande. Undersøgelsen viste også, at forbrugerne er villige til at bruge op til 20 % mere på miljøvenlige produkter og tjenester. 

2. Øget produktivitet og reducerede omkostninger
Mange virksomheder har oplevet en større driftseffektivitet efter implementering af en mere bæredygtig virksomhedspraksis. Det giver mening, når man tænker på, at en bedre bevaring og brug af ressourcer medfører en mere strømlinet drift og lavere omkostninger.

3. Bedre finans- og investeringsmuligheder
Finans- og investeringsanalytikere kan se, at planer for bæredygtighed for energieffektivitet og reduktion af miljøpåvirkning er et vigtigt evalueringskriterium for virksomheder. Et Goldman Sachs-studie løftede sløret for, at selskaber i seks brancher, der betragtes som førende inden for miljø-, social- og ledelsespolitikker, har udkonkurreret det generelle aktiemarked. En anden undersøgelse baseret på CFO Research, som har spurgt 175 førende finansdirektører, viser, at mere end halvdelen mener, at deres virksomheder vil øge indtjeningen gennem stærke bæredygtighedsinitiativer.

4. Øget beredskab til fremtidig lovindgreb og omkostninger
Ernst & Youngs rapport "The Top 10 Business Risks for Business" fremhæver nødvendigheden af at være forberedt på strammere miljøregler og højere energiomkostninger. Allerede i 2020 anslås det, at virksomheder vil være juridisk forpligtede til at reducere CO2-udledningen med 25 %, og at dette tal vil stige til mellem 50 % og 80 % i 2050. Dette vil påvirke både forsyningsmulighederne for og prisen på energi, der forventes at blive fordoblet inden for de næste ti år.

5. Forbedret rekruttering og fastholdelse af kvalitetsmedarbejdere
Stadigt flere personer ønsker at arbejde for virksomheder, der "gør det rigtige". Ifølge Adecco, en internationalt HR-virksomhed, mener 52 % af erhvervsaktive voksne, at deres virksomheder skal være mere miljøbevidste. Bæredygtig praksis er blevet en faktor, som kan understøtte, hvad en virksomhed fundament er, og hvor etiske medarbejderne er. I følge "A Global Study of Business Ethics" af the American Management Association er udviklingen af et program for virksomhedens sociale ansvar faktisk en af de fem mest populære interne praksisser til sikring af en etisk virksomhedskultur.

6. Sundere arbejdsmiljø for ansatte 
Valget af mere bæredygtige produkter har en ekstra fordel af ikke kun at være miljøvenligt, men også menneskevenligt. For eksempel miljøvenlige rengøringsmidler, der er plantebaserede og 100 % biologisk nedbrydelige, indeholder ikke farlige, kunstige kemikalier. Det betyder, at de er betydeligt mindre skadelige for dine ansattes helbred i (inden for vedligeholdelsesområdet), hvilket resulterer i gladere og sundere medarbejdere. 

Del via:

Fortsæt med at læse

Kontakt
close

Ring til os

Du kan ringe til en Staples-medarbejder på følgende nummer:

(+45) 70 130 131

Du kan også udfylde nedenstående formular, hvorefter en af vores repræsentanter vil kontakte dig snarest

Get help DK

Form